امتحان ورودی پزشکی ایتالیا (IMAT)
نوشته شده توسط : mgh


امتحان ورودی پزشکی ایتالیا (IMAT)
ایتالیا مانند اکثری از کشورهای عالم برای تایید دانشجوی پزشکی در دانش گاه‌هایش کنکور سراسری برگزار می‌نماید. کنکور پزشکی ایتالیا که با اسم اختصاری IMAT دارای اسم و رسم میباشد، یک امتحان دربین‌المللی الزامی برای علاقمندان فن پزشکی میباشد. این امتحان به لهجه انگلیسی و در ماه سپتامبر هرسال برگزار میگردد و دربرگیرنده 60 پرسش میباشد. داوطلبان 100 دقیقه مهلت دارند تا بدین سوال ها جواب دهند تا بتوانند دست‌کم نمره موردنیاز را برای ورود به دانشکد مهاجرت به قبرس شمالی ه به دست آورند.

موضوعاتی که در امتحان آیمت گزینه پرسش قرار می گیرد مشمول دلیل منطقی، فرهنگ و تمدن همگانی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی میباشد. همینطور هزینه آزمون به طور تقریبً 130 یورو رقم خورده میباشد.

 

علم آموزی پزشکی در ایتالیا به گویش انگلیسی
در شرایطی‌که ده سال پیشین برای علم آموزی پزشکی به مملکت ایتالیا می‌آمدید، راه حل‌ای جز داشتن گواهی گویش ایتالیایی نداشتید. البته خوشبختانه امروز دیگر این محدودیت برداشته گردیده و نرم‌افزار‌های درسی این فن به گویش انگلیسی هم ارائه می شوند.

13 دانش گاه پزشکی این فن را به گویش انگلیسی ارائه می دهند که در شهرهای متعدد ایتالیا دور از هم می‌باشند که مشتمل بر مورد ها پایین میگردند:

کالج پاویا – University of Pavia
دانش گاه میلان – University of Milan
دانش گاه میلانو بیکوکا - University of Milano Bicocca
دانش کده تورین - University of Turin
دانشکده بولونیا – University of Bologna
کالج ساپینزا حافظه موقت – La Sapienza University of Rome
دانش گاه حافظه موقت تور ورگاتا – University of Rome Tor Vergata
دانش کده ناپل فدریکو دوم - University of Naples Federico II
دانشکده پادوآ - University of Padua
دانش کده ناپولی لوئیجی وانویتلی – University of Napoli Luigi Vanvitelli
دانش گاه مسینا – University of Messina
دانش کده باری آلدو مورو – University of Bari Aldo Moro
کالج سینا (دندانپزشکی) - University of Siena (Dentistry)
علم آموزی پزشکی در ایتالیا به لهجه ایتالیایی
چنانچه گواهی لهجه انگلیسی ندارید و علم لهجه ایتالیایی‌تان بالاست، قابلیت و امکان به دست آوردن تایید برای نرم‌افزار‌های پزشکی به گویش ایتالیایی را دارید. تقریبا 40 کالج را می توانید گزینش نمایید. تنها پیش از هرچیز می بایست بدانید که گنجایش تایید این کالج‌ها برای دانشجو ها فرنگی به‌شکل هر ساله و به وسیله وزارت علم ها این سرزمین منتشر میشود.

برای اخذ تایید درین اپ‌های تحصیلی بایستی سند لهجه ایتالیایی ارائه دهید. اسم این گواهی لهجه CILS میباشد که مشمول 3 ترم کلاس گویش ایتالیایی می‌گردد. این 3 ترم را بایستی کاسه مقطع 9 ماه بگذرانید تا بتوانید در آزمونی که هرسال سفارت ایتالیا برگزار می‌نماید، کمپانی نمایید. بعد از آن سند خویش را اخذ خواهید کرد.

 

علم آموزی پزشکی در ایتالیا فارغ از امتحان
می دانیم اکثری از نام و امتحان کنکور فراری میباشند. برای همین میباشد که در‌پی راهی میگردند که فارغ از امتحان تایید بگیرند. ولی خط مش علم آموزی فن پزشکی در ایتالیا صرفا از مسیر کمپانی در امتحان IMAT می‌گذرد و جز این وجود ندارد. هیچ استثنائی هم نیست و راهکار‌ای جز این ندارید که زحمت شایستگی برای این کنکور پزشکی فی مابین‌المللی را به جان بخرید.

علم آموزی تخصص پزشکی در ایتالیا
بعداز گذراندن زمان 6 ساله پزشکی، وارد عصر کارآموزی میشوید. بعد از آن می توانید برای علم آموزی تخصص پزشکی درین مرزو بوم مبادرت نمایید. برای ورود به‌این مرحله نیاز به کمپانی در امتحان تخصص می باشید. این امتحان که مهم‌ترین معیاری میباشد که هنگام ارائه درخواست‌های تخصصی آیتم اعتنا قرار میگیرد. ولی به گویش ایتالیایی برگزار میگردد و مشمول سوالهای تستی میباشد.

نمره شما گزینش کننده مورد‌های گزینش درمانگاه‌های دانشگاهی میباشد. همینطور دوران مجال آن به طور کامل به حرفه تخصص بستگی دارااست که در میان 4 تا 5 سال متغیر میباشد.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: