دوران مجال اقامت توریستی کانادا
نوشته شده توسط : mgh


دوران مجال اقامت توریستی کانادا
صحت دارد که اعتبار روادیدِ کانادا به اندازه اعتبار گذرنامه شماست و برای ایرانیان میتواند تا 5 سال هم اعتبار داشته باشد، اما در صورتی‌که با روادیدِ توریستی وارد مرزو بوم کانادا گردید، دارنده اقامت توریستی میباشید و پس از ورود به کانادا تنها به مقطع 6 ماه میتوانید درین مرزوبوم اقامت توریستی داشته باشید. در صورتی این مقطع اقامت برای شما کفاف مهاجرت به قبرس شمالی  نمی دهد، می توانید آن را تمدید نمائید.

تمدید اقامت توریستی کانادا
برای تمدید اقامت توریستی کانادا، نیاز به تصاحب کردن مجوزی به اسم ویزیتور رکورد (Visitor record) دارید. که در نصیب‌های سپس آن را توضیح خوا‌هیم اعطا کرد. اداره هجرت کانادا در تاریخ 28 فوریه 2023 رسمی را برای امان از ایرانیان ثبت کرد که تا 28 فوریه 2024 اعتبار دارااست و دربرگیرنده شیوه نامه‌هایی میباشد که سبب ساز بدون پول و سهل شدن تمدید اقامت توریستی کانادا برای ایرانیان میگردد.
این ضابطه مشمول بندهای پایین برای اقامت توریستی ایرانیان در کانادا میگردد :
• ایرانیانی که با روادیدِ توریستی وارد کانادا گردیده‌اند، می توانند درخواست ویزیتور رکورد داشته باشند. درخواست های ایرانیان با سرعت و حق تقدم تحقیق میشود و از پرداخت هرگونه کارمزد و هزینه معاف میباشد.
• ایرانیانی که اقامت توریستی کانادا را دارا هستند، میتوانند درخواست جواز عمل آزاد (اوپن ورک پرمیت کانادا) داشته باشند. این درخواست ها نیز در حق تقدم پژوهش میگردد و از پرداخت هزینه معاف میباشند.
• ایرانیانی که درخواست ویزیتور رکورد و تمدید اقامت توریستی آن ها در اکنون تحقیق میباشد، مشکلی برای ادامه حضور در کانادا ندارند. (حتی در شرایطی‌که مقطع اقامت توریستی آنان تک تک گردیده باشد.)
در سود با اعتنا به ضابطه تازه، ایرانیان می توانند اقامت توریستی خویش را به برهه زمانی وقت گیر‌خیس تمدید نمایند یا این که با دریافت کردن اذن عمل آزاد، سرگرم فعالیت در کانادا شوند. براین اساس قابلیت حضور بلند دوران ایرانیان در کانادا با روادیدِ توریستی مهیا شد‌ه‌است

ویزیتور رکورد چیست؟
همان طور که در قسمت‌های گذشته نیز توضیح دادیم، در‌صورتی‌که با روادیدِ توریستی وارد کانادا گردید، در وضعیت معمولی تنها 6 ماه میتوانید در کانادا اقامت داشته باشید (حتی چنانچه چندین سال هم از اعتبار روادیدِ توریستی شما باقیمانده باشد.)

برای تمدید اقامت توریستی خویش در کانادا، می بایست درخواست مجوزی به اسم ویزیتور رکورد داشته باشید. Visitor record مدرکی تماما مختلف از روادیدِ توریستی کانادا میباشد و به صورت یک مدرک غیروابسته به شما داده می گردد. ویزیتور رکورد دارنده یک تاریخ انقضاست و با به دست آوردن آن به شما اذن داده می‌گردد که تا بازه زمانی اعتبار ویزیتور رکورد در کانادا اقامت داشته باشید.

دقت نمایید که از ویزیتور رکورد نمی‌توانید تحت عنوان مجوزی برای ورود به کانادا استعمال نمائید و این سند صرفا برای به کارگیری در باطن خاک کانادا صادر گردیده‌است.

تبدیل روادیدِ توریستی کانادا به ویزیتور رکورد


در قسمت گذشته توضیح دادیم که ویزیتور رکورد یک سند غیر وابسته میباشد و به گذرنامه شما چسبانده نمیشود. در سود تبدیل روادیدِ توریستی کانادا به ویزیتور رکورد، اصطلاح صدق وجود ندارد. شما می بایست ویزیتور رکورد را درخواست فرمائید. برای درخواست ویزیتور رکورد میتوانید از دو شیوه پایین به کار گیری نمائید :

هنگام ورود به کانادا و هنگام ملاقات با سروان مرزی درخواست ویزیتور رکورد داشته باشید و به سروان بگویید که قصد دارید بیشتر از 6 ماه در کانادا اقامت توریستی داشته باشید.
بعداز ورود به خاک کانادا و دستکم سی روز گذشته از نقطه پايان مهلت اقامت توریستی خویش، درخواست صدور ویزیتور رکورد را به اداره مسافرت کانادا (IRCC) ارسال نمائید.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: