نوشته شده توسط : mgh


نیویورک ایالات متحده؛ قلب تپنده آمریکا
نیویورک که به آن نیویورک سیتی (به اختصار NYC) برای تمایز از ایالت نیویورک هم می گویند، مالامال جمعیت‌ترین و یک کدام از زیباترین و دوستداشتنی‌ترین شهرهای آمریکا ایالات متحده برای معاش میباشد که در حاشیه جنوبی ایالت نیویورک قراردارد. معاش در شهر نیویورک با وجود هزینه‌های بالا بسیار طرفدار دارااست و به عنوان مثال شهرهای رویایی دنیا برای معاش هم جایگاه با پاریس، لندن و... هست. سیب گران قدر، شهری که هیچ زمان نمی‌خوابد، گاتهام، پایتخت دنیا، راءس فقید هستی و نیو آمستردام به عنوان مثال ا‌لقاب این شهر میباشد (تا سال 1664 اسم این شهر نیو آمستردام بود). این شهر تحت عنوان مالامال جمعیت ترین شهر ایالات متحده و ایالت نیویورک با داشتن بخش اعظمی از مرکزها اقتصادی، اداری و سیاسی به عنوان مثال سازمان ملل متحد در میهن ایالات متحده مغایر تصور غلط اکثری راس ایالت نبوده و شهر آلبانی راس ایالت نیویورک میباشد البته این شهر تا سال 1790 پایتخت سرزمین ایالات متحده بود. همینطور نیویورک بیشترین تراکم جمعیت را در ایالات متحده داراست و اشخاص متعددی بدین شهر از نقاط گوناگون دنیا مسافرت کردند. شهر نیویورک به 5 حوزه‌ مهم بروکلین، منهتن، برانکس، کویینز و استتن آیلند تقسیم می شود. نیویورک با داشتن بیش تر از 275 عرش خراش با طول بیشتر از 150 متر دارنده بیشترین تعداد افق خراش در دنیا است. همینطور بازار بورس نیویورک وسیع ترین بازار بورس دلاری در جهان میباشد که در خیابان پر اسم و رسم وال استریت قراردارد. سازمان ملل متحد و مجسمه آزادی 2 علامت مهم مهاجرت به قبرس شمالی  شهر می باشند.

تاریخچه شهر نیویورک
تاریخچه شهر نیویورک

در زمانه قبل از استعمار، بومیان سرخپوست آمریکایی \"آلگانکویان\" مثلا لنیپ‌ها در شهر نیویورک اسکان داشتند که عمدتا بخش ها استتن آیلند، برانکس، منهتن، دره‌های لوور هادسون و نصیب غربی لانگ آیلند را تحت عنوان میهن مادری در مشت خویش داشتند.

اولی بازدید از نیویورک
او‌لین هجرت و بازدید تصویب گردیده از شهر نیویورک به سال 1524 به وسیله فرد ایتالیایی به اسم گیوانی دا وارزانو که کاوشگری اهل فلورانس و در سرویس خدمت پادشاهی فرانسوی بود بر میگردد. او ادعای مالکیت فرانسه بر این شهر را کرد و اسم آن را نوویل آنگولیم بنیان. سال بعد نیز شخص اسپانیایی اعزامی دیگر به فرماندهی راهبر پرتغالی استیوا گومز با دریانوردی به بندرگاه نیویورک رسید. آنگاه در سال 1609 نیویورک به وسیله هنری هادسون که شخصی بریتانیایی بود مجددا آیتم جستجو قرار گرفت که مقصود مسافرت او یافت کردن معبری به سمت شمال غربی برای بسط کسب و کار شرکت هند شرقی بود و او بعد از 10 روز جستجو درین شهر ادعای مالکیت شرکت نام برده بر شهر را نمود.

رقابت هلندی‌ها و انگلیسی‌ها بر رمز نیویورک
با حضور هلندی‌ها درین شهر از سال 1624، حکمرانی هلندی ها در نیویورک شروع شد و نیویورک از آن سال تحت عنوان شهر تلقی شوید و این شهر با کسب و کار و رویش قابل توجهی در اقتصاد مواجه شد و اسم آن تا سال 1664 به نیو آمستردام گذاشته شد. بعداز آن و در سال 1664 با حمله نیروهای انگلیسی و تصرف نیو آمستردام، حکمرانی انگلیسی‌ها آغاز شد که اما به هلندی‌ها اذن اقامت به عنوان مستعمره و داشتن آزادی شرعی را دادند و اسم این شهر را چرا‌که کنیه پاد شاه انگلیس یعنی فرمانروا جیمز دوم \"یورک\" بود، نیویورک نهادند. بعدا همچنان توان نمایی و تصرف فی مابین هلندی‌ها و انگلیسی‌ها ادامه داشت و تا سال 1700 تعداد بومیان آمریکایی لنیپ به 200 نفر کاسته شد، شهر تماما پایین استعمار بود و تبدیل به یکی مرکز ها برده داری تبدیل گشت. این شهر زیر سلطه بریتانیایی‌ها به بندر و یک راس تجاری اصلی مبدل گشت. همینطور در سال ۱۷۵۴ میلادی، دانش کده کلمبیا با امر جورج دوم که فرمان روا آن مجال در بریتانیای عظیم بود، با اسم کینگز دانش گاه که به معنای دانشگاه سلطان هست در جنوب منهتن تاسیس شد.

نقش نیویورک در انقلاب ایالات متحده
سرنوشت و تحت عنوان دعوا انتها از روزگار غیر معاصر، در نیویورک در زمانه انقلاب ایالات متحده، با تشکیل مراکزی از سلسله نبردهای کلان میان ارتش استعماری انگلیس و ارتش انقلابی ایالات متحده با رهبری ژنرال جرج واشنگتن تضارب برای گشوده پس گیری این شهر صورت بخشید. آنگاه با موفقیت انقلاب ایالات متحده، در شهر نیویورک کنگره اقلیمی متشکل شد. در سال ۱۷۸۹، ژنرال جرج واشنگتن به رده سر گروهی جمهوری ایالات متحده رسید که به عبارتی سال و در خیابان وال استریت این شهر تحت عنوان اول مدیر‌ جمهور ایالات متحده، قسم و سوگند خاطر نمود. قابل ذکر میباشد که‌این شهر، گذشته شهر واشنگتن و تا سال ۱۷۹۰ میلادی پایتخت آمریکا ایالات متحده بود.

زمان توسعه و گسترش شهر نیویورک
در سال 1898 شهر نیویورک همپا با بروکلین مدرنیزه شوید و این دو شهر با یکدیگر مخلوط شدند. همینطور متروی این شهر در سال 1904 تاسیس شد که اثر بالایی در مخلوط نواحی دیگر و پرورش اقتصادی شهر داشت و تا سال 1920 تبدیل به یکی شهری‌سازی گردیده‌ترین ناحیه با جمعیت بالا شوید. آن گاه این شهر تاکنون با وجود چندی فراز و نشیب به طور روزافزون تبدیل به یک کدام از بزرگ‌ترین و کار کشته‌ترین قطب‌های بلندمرتبه اقتصادی و صنعتی در ایالات متحده و عالم شد. شاخص‌ترین حادثه تاریخی در زمان معاصر در شهر نیویورک، حمله تروریستی به ساختمان بلند‌های تجاری دوقلوی این شهر 11 سپتامبر 2001 بود که باعث به کشته شدن بیشتراز 2500 نفر به عنوان مثال شهروندان، مسافران هواپیما و ماموران ضابطه شد.

حالت جغرافیایی و آب و هوای شهر نیویورک
شرایط جغرافیایی و آب و هوای شهر نیویورک

حجم شهر نیویورک 1223 کیلومتر مربع میباشد که از این مساحت 778 کیلومتر مربع را کم آبی و 445 کیلومتر مربع را آب‌ها تشکیل می دهد. اصلی ترین حیطه‌ی شهر مرتبط با منطقه کویینز میباشد. شهر نیویورک دارنده طول 33 فوت (10 متر) از سطح دریا بوده و تپه تات با طول 125 متر مرتفع‌ترین زمین در شهر میباشد. اختلاف ساعت شهر نیویورک با گرینویچ UTC-5 و در فصل‌تابستان UTC-4 است. در عصر‌ی کولاک ویسکانسین ناحیه شهر نیویورک در حاشیه یک یخ گرانقدر با عمق بیشتراز 2000 پا (610 متر) واقع گردیده بود و جابه‌جایی این یخ‌ها باعث به طلاق دو جزیره لانگ و استتن در‌این شهر گردیده‌است.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: