نوشته شده توسط : mgh


سطح دستمزدها و دستمزد در قبرس شمالی چقدر میباشد؟
یک کدام از مهم‌ترین موضوعات در همه عمل‌ها معیار درآمد آن کار میباشد. زمانی از عمل کردن در یک مملکت فرنگی حرف می کنیم این قضیه التفات بیشتری هم پیدا می‌نماید. بدین ترتیب پیش از اینکه برای سفر کاری به قبرس شمالی مبادرت فرمائید خوب میباشد از واحد سنجش دستمزدها درین مرز و بوم استحضار مهاجرت به قبرس شمالی  داشته باشید.

به طورکلی می بایست بگوییم که طبق مصوبه اداره شغل قبرس شمالی در ژانویه 2024، حقوق و دستمزد ماهیانه ناخالص محور برای هر شخص 27,587 لیر میباشد که به صورت خالص 24,000 لیر پرداخت می‌شود. حقوق و دستمزد تمامی مشاغل پاره وقت نیز با اعتنا بدین مبلغ تصویب شده، تقریب زده می‌گردد. در نقطه پایان نیز بایستی بگوییم که دستمزد هر شخص با اعتنا به تخصصی که دارااست، میتواند بسیار گوناگون باشد.
فرآیند اخذ گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی در سال‌های اخیر به یک کدام از هدف های دوستداشتنی ایرانیان برای مهاجرت و سفر تبدیل گردیده است. سالانه اشخاص متعددی برای علم آموزی یا این که شغل به‌این مملکت هجرت می‌نمایند یا این که از روش خرید ملک در قبرس شمالی، همت می‌نمایند تا از مزایای این مبادرت سود‌مند شوند. ولی یک کدام از موضوعات مهمی که برای معاش در قبرس شمالی می بایست به آن دقت نمائید، قابلیت رانندگی درین سرزمین و شیوه اخذ گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی میباشد. ما درین نوشته‌علمی قصد داریم به‌طور بی نقص در همین قضیه توضیح بدهیم. تا نقطه پايان با ما همدم باشید.
ضوابط مرتبط با گواهینامه دربین‌المللی در قبرس شمالی
یکی‌از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی بایستی به آن اشاره کنیم، قابلیت به کار بستن از گواهینامه در بین‌المللی میباشد. بر این محور، در صورتی‌که شما پیش از این برای اخذ اینگونه گواهینامه‌ای مبادرت کرده باشید، در‌حالتی که که اقامت شما از نوع توریستی باشد، می توانید به رانندگی در جاده‌های قبرس شمالی بپردازید. برای مثال، درصورتی که تحت عنوان گردش گر در قبرس شمالی حضور داشته باشید، با در مشت داشتن گواهینامه در میان‌المللی، اذن رانندگی به شما داده میگردد. حتی در صورتی تا قبل از این اقامت این مرز و بوم را دریافت کرده‌اید و اینک بازه اقامت شما منقضی گردیده و به طور گردشگر در آنجا حضور دارید، گشوده هم می توانید با گواهینامه فی مابین‌المللی رانندگی نمائید.

البته هنگامی که از شرایط گردش گر بیرون میشوید و قصد دارید جهت دریافت اقامت قبرس شمالی مبادرت فرمایید، با داشتن گواهینامه میان‌المللی نمی‌توانید به رانندگی بپردازید و به طبع بایستی برای اخذ گواهینامه رانندگی قانونی این سرزمین مبادرت نمائید. مثلا در صورتی قصد علم آموزی در قبرس شمالی را دارید و یا این که برای خرید ملک در‌این میهن مبادرت کرده‌اید، از لحظه‌ای که پورتال اقامتی شما گشوده می گردد و وارد فرایند اخذ اقامت موقت قبرس شمالی می شوید، داشتن گواهینامه قانونی این مرزوبوم برای رانندگی الزامی میباشد.

گواهینامه رانندگی قبرس شمالی برای ایرانیان

حالت خاص گواهینامه رانندگی قبرس شمالی برای ایرانیان
در قبل به‌این شکل بود که اشخاص اهل ایران می‌توانستند گواهینامه رانندگی خویش که در کشور‌ایران اخذ کرده بودند را در میهن قبرس شمالی ترجمه نمایند و بعد از آن با مراجعه به اداره ها مربوطه، آن را تبدیل کنند. ولی این حالت بعداز مدتی تغییر تحول کرد و فعلا پروسه این عمل به صورت دیگری میباشد. در حال حاضر در حالتی‌که شما تحت عنوان یک شخص اهل ایران که دارنده گواهینامه اهل ایران می باشید، بخواهید برای اخذ گواهینامه قبرس شمالی مبادرت نمایید، می بایست به مرکزها یادگرفتن رانندگی رجوع‌نمایید و گواهینامه خویش را تحویل آنجا دهید. راس مربوطه، گواهینامه شما‌را برای ترجمه ارسال کرده و دفترچه راهنما برای کمپانی در امتحان آئین‌طومار رانندگی را در اختیارتان می گذارد. بعد از ایفا امتحان و آزمایش‌های پزشکی مربوطه (مشمول آزمایش بصیرت)، گواهینامه نو شما بعد از مقطع کوتاهی صادر می گردد.

روند اخذ گواهینامه رانندگی قبرس شمالی
روشی که در صدر توضیح دادیم، مرتبط با تبدیل گواهینامه برای ایرانیان بود. ولی فرایند معمولی جهت دریافت گواهینامه قبرس شمالی پاره ای متعدد خواهد بود. در شرایط معمولی، شما می بایست آغاز اقامت موقت خویش را اخذ نمائید که میتواند از نوع تحصیلی، کاری یا این که سرمایه‌گذاری باشد. آن‌گاه با در چنگ داشتن روادیدِ اقامتی خویش می توانید به یک راءس فراگیری رانندگی رجوع‌نمایید و درخواست نام نویسی بدهید. بعد از ارائه مدارک موردنیاز، هیبت نام نویسی به یار و همدم دفترچه دین‌طومار به شما داده می‌گردد.

دفترچه دین‌طومار رانندگی که از سوی مرکز ها آموزشی قبرس شمالی در چنگ شما قرار می گیرد، دارنده صفحه های خیلی پاره ای میباشد و مطالب متعددی در آن برای تحقیق وجود ندارند. صرفا تعدادی مقررات کلی و ابتدایی در‌این دفترچه گزینه اشاره قرار گرفته و تابلوهای رانندگی به هم پا صورت به شما یادگرفتن داده می شوند. این قضیه را به‌این برهان بیان کردیم که بدانید امتحان آئین‌طومار رانندگی در قبرس شمالی که به‌شکل شفاهی هم برگزار می‌گردد، به هیچ عنوان امتحان دشواری وجود ندارد و با پاسخ دادن به چندین پرسش بی آلایش، میتوانید این امتحان را با توفیق پشت راز بگذارید.

بعداز قبولی در امتحان دستور کار، یک دفترچه خرد به رنگ صورتی در چنگ شما قرار می دهند که یاور داشتن این دفترچه یعنی شما می توانید یادگرفتن رانندگی مشاهده کنید. آن‌گاه دانشسرا به شما اعلام می‌نماید که در تاریخ‌های مشخص و معلوم گردیده، میتوانید با ملازمت و همراهی یک آموزگار رانندگی، یادگرفتن‌های مورد نیاز در‌این خصوص را مشاهده کنید. با پشت راز گذاشتن کلاس‌های عملی، شما برای امتحان عملی رانندگی فراهم می شوید. دانشسرا، تاریخ و محل برگزاری این امتحان را به شما اعلام می‌نماید. پس از اینکه در امتحان عملی رانندگی هم پیروز شدید، روند صدور گواهینامه شما شروع می شود. معمولا حدود دو هفته ارتفاع می کشد تا پس از قبولی در امتحان عملی، گواهینامه شما صادر خواهد شد. اما طی این بازه زمانی می توانید با داشتن ورقه موقتا که از سوی دانشسرا صادر گردیده‌است (یا این که تصویر آن) به رانندگی بپردازید.

نکته دیگری که می بایست به آن اشاره کنیم، مقطع اعتبار گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی میباشد. گواهینامه‌ای که برای شما صادر میگردد تنها 1‌سال اعتبار دارااست و پس از سپری شد این برهه زمانی، می بایست برای تمدید آن مبادرت نمائید. تمدید گواهینامه هم برای توشه نخستین به‌شکل یک ساله خواهد بود، ولی بعد از آن می توانید به دلخواه خودتان، گواهینامه را به‌شکل یک ساله، سه ساله، پنج ساله یا این که ده ساله هم تمدید فرمائید که هر چه بازه زمانی تمدید بیشتر باشد، هزینه صدور گواهینامه هم بیشتر می‌گردد.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: